börek

PATLICANLI BÖREK

2/13/2014


Merhaba arkadaşlar,
Yumuşacık börek tarifiyle birlikteyiz. İlk hamur açma deneyimim olmasına rağmen çok lezzetli oldu. Benim gibi hamur açmaktan korkan, açamam diye düşünenler için söylüyorum, açmanız gereken küçük parçalar olacağı için zorlanmayacaksınız. İtiraf etmeliyim ki daha önce yaptığım, hazır yufka böreklerinden çok daha lezzetli oldu :)).


Hamuru için malzemeler,
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 çay bardağı ayçiçek yağı
  • 1 çaybardağı ılık su
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 paket instant maya
  • 4 su bardağı un

İç harcı için malzemeler,
  • 5 közlenmiş patlıcan
  • 2 közlenmiş kırmızı biber
  • 1 soğan
  • 5 yemek kaşığı zeytin yağı
  • Tuz, karabiber, kırmızı pul biber

Yapılışı;
İç harcı için soğanı küp şeklinde doğrayıp zeytin yağında pembeleşinceye kadar kavurun. Közlenmiş küp şeklinde doğramış patlıcan ve biberleri de ekleyerek bir kaç dakika daha pişirin. Tuz, karabiber ve pul biberi ekleyerek hazır olan iç harcı soğumaya bırakın. Hamur için gerekli malzemeleri un hariç derin bir kaba koyup maya eriyinceye kadar karıştırın ve daha sonra unu ekleyerek hamuru yoğurun. Hamurunuz elinize yapışmıyorsa bence olmuş demektir ve dört parçaya ayırın. Her bir parçayı tezgahta açabildiğiniz incelikte açın. İç harcından üzerine yayıp rulo şeklinde sarın ve dört parmak kalınlığında kesin. Yağlı kağıt serili tepsiye dizin. Üzerine yumurta sarısı sürüp 180 derece fırında kızarıncaya kadar pişirin. Ilık servis yapın.


Biricik oğlum, ben yemek yaparken elinin değdiği her yemeyi daha iştahlı yiyor. Mümkün olduğunca mutfakta bana yardım etmesine izin veriyorum. Yemek sırasında birde ellerine sağlık, çok güzel olmuş deyince keyfine diyecek yok:)).
Sevgiyle kalın....




You Might Also Like

0 yorum

Blogger tarafından desteklenmektedir.